زرگر دیـکــداش

با سلام
این وب سایت توسط رضا غریبی فرزند حاج قلیچ خان غریبی جهت اطلاع رسانی و آشنایی از روستای زرگر استان اردبیل توابع گرمی ایجاد شده است.
امیداست بانظرات وپیشنهاد های سازنده خویش ما رادر پیشبردبهتر این وب سایت یاری فرمایید.
در ضمن از کسانی که در روستای زرگر به دنیا آمده اند و یا در آنجا زندگی کرده اند و مایلند زندگینامه ، تصاویر ، عکس و دیگر اطلاعات مورد نظر آنها را در وب سایت زرگر قرار دهیم می توانند آنها را بصورت دستی به اینجانب رضا غریبی تحویل و یا به آدرس زیر ارسال کنند.
reza.gharibi272@gmail.com


بــو دنیــا دان هــــامـی گِـــدَر آد قــالار

زرگــریـن دَه اورکسیـــنـدَن یــــاد قــالار



چــوخــلار گَـلیــب بــو زرگــر دَن گِــدَ لـلر

کنــدی میــزَدَن شیــریـن مــزه داد قـالار


شعر رضا غریبی 9 / 1 / 93




رضا غریبی :
دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس
علم اطلاعات و دانش شناسی
محقق ، نویسنده ، پژوهشگر و شاعر
reza.gharibi272@gmail.com

آخرین نظرات
  • ۲۵ شهریور ۹۸، ۱۸:۳۲ - 00:00 :.
    :)

زندگینامه مهندس اکبر غریبی

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۴۱ ق.ظ

زندگینامه  اکبر  غریبی

 

  

 نام و نام خانوادگی: اکبر غریبی

نام پدر: حاج آزاد  غریبی

میزان تحصیلات: مهندسی صنایع غذایی

شغل: مدیر  فروشگاه مواد غذایی

محل سکونت: شمال غرب تهران

 

اکبر  غریبی فرزند حاج آزاد غریبی  درچله زمستان سال 1349 هـ. ش  در روستای  زرگر برزند از توابع  شهرستان گرمی  استان اردبیل متولد شد.

ایشان تحصیلات  اول تاچهارم ابتدائی  را در زادگاه خود به پایان رساند . سپس پنجم ابتدایی و دوره ی  راهنمایی  و متوسطه را در شهر اردبیل  ادامه داده و در این شهر  به پایان رساند.

 ایشان در   18 مهر  1369 اعزام به خدمت مقدس سربازی  شدند، ودرسال  1372 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد  ورامین  و در رشته مهندسی علوم وصنایع غذایی  پذیرفته شدند. لازم به یاد آوری است   ایشان از غریبی ها  اولین کسی بود که موفق شد  پا به عرصه دانشگاه بگذارد.  و در سال  1375بامعدل کل  16 از این رشته  فارغ التحصیل شدند.

وی در سال1377 سنت حسنه ی  پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)  را اجرا  نموده  و تشکیل خانواده دادند  که ثمره  این ازدواج  موفق دو دختر نازنین  می باشد. 

 ایشان از زمانی که بنده بیاد دارم اهل کار و تلاش بود و هرگز از یافتن نیمه گمشده خود ناامید نمی شدند و تا او را نمی یافت ، دست از تلاش سرسختانه خود بر نمی داشت. نتیجه تلاش های ایشان ،  وجود یک مغازه با برند نسبتا مشهور با نام فروشگاه اکبر وبابک درمنطقه 20و در شهرک سیزده آبان می باشد که شعارش براین مبناست " موجود است چی؟ همه چی حتی (سنگ پا) " ایشان مدیر و از کارکنان این فروشگاه است. جوهره ی وجودی ایشان  کار و تلاش  است ، حتی  با داشتن  مدرک آکادمیک شغل آزاد را برای خود انتخاب  و از این طریق ارتزاق می کنند.

به یاد دارم  در سال 1371 و 1372 در مغازه مواد غذایی که صاحبان اصلی  مغازه را حاج محمود  و امامعلی ( علامه)  غریبی  تشکیل می دادند؛ بطور   مشترک اداره می کردیم در همان زمان به سلامت اخلاقی ایشان  و نیز رعایت نمودن حلال و حرام در ریز ترین مسائل  به وی  ایمان  آوردم.       

امام علی(ع) که نمونه عالی انسانی و الگوی جامعه بشری و اسوه تقوی و فضیلت بود، در خصوص کار ، تمام همت خود را بکار می برد، حضرت علی(ع) آنقدر کار بدنی انجام میداد که دستش پینه بسته وترک بر می داشت و بیشتر مواقع تاول می زد. یا اینکه حضرت علی(ع) خطاب به امام حسن مجتبی می فرماید: هیچگاه به آرزوها تکیه نکن. مرد کار و کوشش باش. همچنین امام علی(ع) در مورد رزق می فرماید: درهای رزق بسته است آن را با حرکت و فعالیت بگشایند زیرا کار باعث برکت است.

سفر حج:  ایشان در سالهای  ۱۳۸۳ و  ۱۳۸۸  به همراه خانواده  موفق به زیارت مکه مکرمه  ، مدینه منوره  ، مسجدالنبی و قبرستان بقیع شدند . وقتی در کنار قبرستان بقیع  نظارگر  قبرهای متبرکه چند ائمه (ع) و یاران پیامبر اکرم (ص) بودند. در دل خود  زمزمه ای می کرد. و با خود می گفت : یا علی رفتم بقیع اما چه سود ، هرچه گشتم فاطمه آنجا  نبود. ایشان در این سفر نورانی  عکس ها و فیلم هایی از جایجای سرزمین نور علی الخصوص قبرستان بقیع به یادگار گرفته و هر وقت دلشان می گیرد از طریق همین فیلم یادی از این  سفر نورانی می کند.  

دین و مذهب: دین ایشان  اسلام و مذهب وی شیعه اثنا عشری است. اکبر غریبی اعتقاد خاصی به خدا  و ائمه اطهار و پیامبران خدا دارد. زیرا یکی از لوازم  اعتقاد به خدا ، اعتقاد به فرستادگان خدا یعنی انبیاء و رسولان است. به این معنا که انکار آنها مستلزم انکار خدا است. همچنین اعتقاد به امامان یعنی جانشینان پیامبر  لازمه اعتقاد به خود پیامبر است؛ چون ائمه از طرف پیامبر  جانشین او هستند و انکار آنها به منزله انکار پیامبر است. در نتیجه ایشان به خدا  ، پیامبر و ائمه اطهار  اعتقاد  ویژه ای  دارند.

ورزش مورد علاقه:   از ورزشهای مورد علاقه ایشان کوه نوردی می باشد که صعود به قله زیبای  سبلان وقله های زیبای شمال تهران دربرنامه های ورزشی ایشان در  ایام تعطیل می باشد.

  

آرزو: از آرزوهای بزرگ ایشان که همیشه به زبان جاری است داشتن یک کارگاه ویا یک کارخانه  مرتبط با تحصیلاتش است  که منبع درآمدی باشد برای  50 الی  100  نفرکه مورد ارتزاق خانوارهای کارکنان باشد.

  • رضا غریبی (فرزند حاج قلیچ خان)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی